Fundacja Orły Sportu partnerem największej ogólnopolskiej imprezy masowej Dzień Sportu na Orliku

Dzień Sportu na Orliku

Fundacja Orły Sportu była partnerem największej ogólnopolskiej imprezy masowej, zorganizowanej po raz pierwszy w tym roku przez Fundację Rozwoju Edukacji Trefl Sopot.

Kilkadziesiąt tysięcy dzieci i młodzieży wraz z rodzinami wzięło udział w wydarzeniu Dzień Sportu na Orliku, który 9 września odbył się na ponad 700 obiektach, uczestniczących rządowym projekcie „Lokalny Animator Sportu 2017”.

Oficjalnym programem imprezy Dzień Sportu na Orliku mogło zostać objętych w tym roku 380 orlików. Animatorzy z pozostałych Orlików do akcji przystąpili spontanicznie. Wykazali się przy tym ogromną kreatywnością i zaangażowaniem w pozyskiwaniu wśród lokalnych społeczności sponsorów, finansujących nagrody i upominki dla uczestników.

Tę niezwykle cenną i potrzebną inicjatywę wsparli wybitni polscy sportowcy, reprezentanci naszego kraju. Wśród gwiazd sportu, które uczestniczyły w tym wydarzeniu, nie brakowało medalistów igrzysk olimpijskich oraz mistrzostw świata i Europy z dwukrotną mistrzynią olimpijską, trzykrotną mistrzynią świata oraz wielokrotną i aktualną rekordzistą naszego globu Anitą Włodarczyk na czele. Oficjalnymi ambasadorami Dnia Sportu byli: Maciej Szczęsny, Mateusz Mika, Krzysztof Wiłkomirski, Filip Dylewicz, Cezary Trybański, Paweł Mikołajczak oraz bracia Maciej i Tomasz Gębalowie.

Za prawidłowy przebieg imprezy, która na wszystkich obiektach rozpoczęła się punktualnie o godz. 11.00, odpowiadali animatorzy, pracujący na co dzień na orlikach w ramach projektu „Lokalny Animator Sportu”. Obliczona na cztery godziny akcja rozpoczęła się  profesjonalną rozgrzewką ogólną. Druga część imprezy poświęcona była na gry i zabawy, ukierunkowane na integrację międzypokoleniową. W trzeciej, kluby sportowe i organizacje działające w społecznościach lokalnych otrzymały szansę na zaprezentowanie działalności oraz promocję swoich dyscyplin. Na zakończenie zaplanowano mecze w wybranej grze zespołowej pomiędzy drużynami złożonymi z przedstawicieli różnych pokoleń.

– Dzień Sportu na Orliku pokazał, że obiekty te mogą na co dzień skutecznie spełniać rolę multipokoleniowych miejsc spotkań do podejmowania aktywności fizycznej, a także stanowić dla młodego pokolenia atrakcyjną alternatywę wobec smartfonów, komputerów czy telewizorów. Chciałbym, aby w latach kolejnych była to już impreza cykliczna, obejmująca swoim zasięgiem jeszcze większą liczbę orlików oraz aktywnych uczestników zdrowej zabawy na świeżym powietrzu – powiedział Łukasz Strzelecki, prezes Fundacji Orły Sportu.

Sukces pierwszej tak masowej skoordynowanej w skali całego kraju akcji oraz jej oddźwięk społeczny i medialny  budzi uzasadnione nadzieje organizatorów na jeszcze hojniejsze wsparcie jej przez sponsorów w latach następnych. Dzień Sportu na Orliku to impreza, w którą warto jest inwestować środki, np. w ramach szeroko pojętej społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR).

Nadesłane relacje z przebiegu imprezy na Orlikach z całego kraju można obejrzeć tutaj

Partnerami tego wydarzenia w 2017 roku były: KGHM Polska Miedź S.A., Fundacja KGHM Polska Miedź, Ministerstwo Sportu i Turystyki, Fundacja Orły Sportu, Polski Komitet Olimpijski, Go Sport sp. z o.o., Fundacja Recal, Fundacja zwalcz Nudę, Fundacja Lotto, TVP 3, Przegląd Sportowy, Radio Gdańsk, Onet.pl

Dzień Sportu na Orliku